Tastes and preferences of radio listeners in Acámbaro, Guanajuato.

Authors

  • M. M. Mayra Verónica Barrera Figueroa Universidad Tecnológica de León

DOI:

https://doi.org/10.18583/umr.v1i2.18

Keywords:

Direct competition, Marketing strategies, Benchmarking

Abstract

In Acambaro, Gto City; a quantitative research was conducted, thanks and caused by a sequential mixed analysis, like part of the first ‘benchmarking’ phase; where was obtained necessary information in order to detect the main radio station that the city prefers. We cannot skip this first step; because with the obtained data, we still giving continuity to the second phase (qualitative), the purpose it’s to do a thorough analysis; between detected competition vs specific radio organization (the which that was not mentioned by ethical reasons); with that, the intention it’s to generate marketing strategies and apply them and get a customer’s increasement, and they are listeners and sponsors.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

M. M. Mayra Verónica Barrera Figueroa, Universidad Tecnológica de León

2013-2015 Maestrí­a en Mercadotecnia. (Carta de
pasante y Diploma)
2002-2007 Licenciatura en Mercadotecnia, en La
Facultad de Ciencias Administrativas Universidad de
Guanajuato (certificado obtenido y Tí­tulo).

References

Alvira, F. (2011). La encuesta: una perspectiva general metodológica. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.

Bautista, N. (2011). Proceso de la investigación cualitativa: epistemología, metodología y aplicaciones. Colombia: Editorial El Manual Moderno Colombia.

Equipo Vértice. (2012). Marketing promocional orientado al comercio. España: Vértice.

Garza, A. (2007). Manual de técnicas de investigación para estudiantes de ciencias sociales y humanidades. México: El colegio de México, A. C.

Heinemann, K. (2003). Introducción a la metodología de la investigación empírica en las ciencias del deporte. España: Paidotribo.

Hernández, C. (2011). Planificación y programación. Costa Rica: EUNED.

Hernández, R. (2010). Metodología de la investigación. México: Mc Graw Hill.

Hurtado, L., & Josefina, T. (2007). Paradigmas y métodos de investigación en tiempos de cambios. Venezuela: CEC, SA.

Kotler, P. (2007). Fundamentos de Marketing. México : Prentice Hall.

Mohammad, N. (2005). Metodología de la investigación. México: Limusa.

Quintana, E., Cabañas, R., & Gómez, A. (1998). Métodos de investigación. México: Prentice Hall.

Rodríguez, E. (2005). Metodología de la investigación . México: Universidad Juárez Autónama de Tabasco.

Santesmases, M., Sánchez, A., & Valderrey, F. (2003). Mercadotecnia conceptos y estrategias. Madrid: Pirámide.

Toro, I., & Parra, R. (2006). Método y conocimiento: metodología de la investigación. Colombia: Fondo EditorialUniversidad EART.

Wells, W., & Burnett, S. M. (2007). Publicidad principios y prácticas. México: Pearson Prentice Hall.

http://ciberconta.unizar.es/leccion/benchmarketing/200.HTM, Recuperado el 15 de abril de 2015.

http://www.inegi.org.mx/sistemas/mexicocifras/ default.aspx?e=11, Recuperado el 19 de febrero de 2015.

http://www.marketingdirecto.com/actualidad/checklists/las-mejores-frases-de-los-grandes-expertos-en-marketing/, Recuperado 15 de abril de 2015.

http://www.pdcahome.com/check-list/, Recuperado el 17 de abril de 2015.

http://www.universoformulas.com/estadistica/ inferencia/muestreo-conveniencia/, Recuperado el 17 de abril de 2015.

Published

2016-08-31

How to Cite

Barrera Figueroa, M. M. M. V. (2016). Tastes and preferences of radio listeners in Acámbaro, Guanajuato. UPGTO Management Review, 1(2), 34–49. https://doi.org/10.18583/umr.v1i2.18

Issue

Section

ARTÍCULOS