The importance of advertising through social networks

Authors

  • Nanci Paola Tovar Sanchez

DOI:

https://doi.org/10.18583/umr.v6i1.173

Keywords:

advertising, advertising strategy, social networks, users, businesses

Abstract

The research will present a study and analysis on the importance that advertising has had on social networks, with the aim of analyzing and understanding why advertising has come to stay on online platforms. According to Cámara Valencia (2019), in the online world there are many advertising media and social networks have become the favorite medium of many businesses, to advertise thanks to the great advantages they provide, such as the scope of having A good advertising strategy due to the millions of views obtained from users who are on social networks and also requires little investment, the platforms offer packages according to the needs of each business or person who wants to promote themselves in it.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahlgren, M. (2020). ESTADÍSTICAS Y DATOS DE FACEBOOK PARA 2020. Recuperado de: https://www.websitehostingrating.com/es/facebook-statistics/

Alcalá, N. (2017). ¿Cuál fue el primer vídeo que se subió a YouTube? Recuperado de: https://graffica.info/quien-creo youtube/#:~:text=YouTube%20fue%20creado%20en%202005,por%201.650%20millones%20de%20d%C3%B3lares.

ASAP. (2020). ¿Cuál es la diferencia entre marketing y publicidad? Recuperado de: http://www.asap.com.ve/blog/marketing-y-publicidad

Cámara Valencia. (2019). ¿POR QUÉ ES IMPORTANTE HACER PUBLICIDAD EN REDES SOCIALES? Recuperado de: https://www.mastermarketing-valencia.com/comunicacion-publicidad/por-que-es-importante-hacer-publicidad-en-redes-sociales/

Escobar, C. (2020). ¿Qué tipos de redes sociales existen? Recuperado de: https://sproutsocial.com/insights/tipos-de-redes-sociales/

Gañan, V. (2018). La importancia de la publicidad en las redes sociales. Recuperado de: https://blog.servilia.com/la-importancia-de-la-publicidad-en-las-redes-sociales/

Internet paso a paso. (2020). Tipos de usuarios de redes sociales ¿Cuáles son y por qué debes conocerlos? Recuperado de: https://internetpasoapaso.com/tipos-usuarios-redes-sociales/

Mejía, J. (2020). HISTORIA DE LA PUBLICIDAD: DESDE LOS EGIPCIOS HASTA LA PUBLICIDAD ONLINE + INFOGRAFÍA + VIDEO. Recuperado de: https://www.juancmejia.com/marketing-digital/historia-de-la-publicidad-evolucion-desde-los-egipcios-hasta-la-publicidad-online/

Mohsin, M. (2020). Estadísticas YouTube 2020 [Infografía] – 10 Datos fascinantes de YouTube. Recuperado de: https://www.oberlo.com.mx/blog/estadisticas-youtube

Nueva prensa digital. (2020). Efemérides 6 de Octubre: Décimo aniversario del lanzamiento de Instagram. Recuperado de: https://soynuevaprensadigital.com/npd/en-abril-de-2012-y-mas-de-300-millones-en-diciembre-de-2014/

Ramírez, C. (2020). ¿Por qué invertir en publicidad en redes sociales este 2020? Recuperado de: https://futurite.com/blog-marketing-digital/por-que-invertir-en-publicidad-en-redes-sociales-este-2020/

Salinas, A. (2017). La historia real del éxito de la red social Facebook. Recuperado de: https://mott.marketing/la-historia-real-del-exito-de-la-red-social-facebook/

Sordo, A. (2019). Estrategias de publicidad: definición, tipos y ejemplos. Recuperado de: https://blog.hubspot.es/marketing/estrategias-de-publicidad#:~:text=La%20estrategia%20publicitaria%20son%20las,a%20trav%C3%A9s%20de%20diferentes%20canales.

Universidad ETAC. (2020). MERCADOTECNIA Y PUBLICIDAD: ¿CÓMO SE COMPLEMENTAN? Recuperado de: https://etac.edu.mx/blog-etac/index.php/mercadotecnia-y-publicidad/

Webempresa. (2018). ¿Qué es twitter? ¿Cómo funciona? ¿Cómo puedo usarlo para mi organización? Recuperado de: https://www.webempresa.com/blog/que-es-twitter-como-funciona-2.htm

Yúbal FM. (2020). Qué es TikTok, de dónde viene y qué ofrece la red social de vídeos. Recuperado de: https://www.xataka.com/basics/que-tiktok-donde-viene-que-ofrece-red-social-videos

Valero, I. (2020). 20 estadísticas de TikTok que te harán descargar la aplicación. Recuperado de: https://brandme.la/blog/20-estadisticas-de-tiktok-que-te-haran-descargar-la-aplicacion/

Published

2021-04-30

How to Cite

Tovar Sanchez, N. P. . (2021). The importance of advertising through social networks. UPGTO Management Review, 6(1), 1–9. https://doi.org/10.18583/umr.v6i1.173

Issue

Section

ARTÍCULOS