Digital education in Higher Education Institutions (IES): Mirror Class.

Authors

  • Patricia C. Troncoso Colín

DOI:

https://doi.org/10.18583/umr.v7i1.195

Keywords:

Digital education, Knowledge and skills for the 21st century, Digital natives, Academic – tutor, Mirror class.

Abstract

The challenge of digital education and the development of knowledge and skills for the 21st century was addressed with the construction of a learning environment: the Mirror Class, as a strategy for Universities. This reseach focused on understanding and interpretation. The data showed more tan 80% compliance with student expectation and 100% positive comments on the methodology and desire to continue by the academics.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BlinkLearning. (26 de agosto de 2021). VI Estudio sobre el uso de la tecnología en la educción de BlinkLearning. Obtenido de www.realinfluencers.es:https://www.realinfluencers.es/2021/08/26/vi-estudio-sobre-el-uso-de-la-tecnologia-en-la-educacion-de-blinklearning/?utm_campaign=viestudiomexico_esp&utm_medium=observatorio&utm_source=tecmonterrey

Bozu, Z. y. (2009). El profesorado universitario en la sociedad del conocimiento: competencias profesionales docentes. Revista De Formación e Innovación Educativa Universitaria, 2, 87-97.

Concepts, L. (07 de junio de 2017). www.edglossary.org. Obtenido de 21st Century Skills Definition: https://www.edglossary.org/21st-century-skills/

Delors, J. (1996). Los cuatro pilares de la educación. En J. Delors, La educación encierra un tesoro. (págs. 91-103). Madrid: Santillana.

Excelsior. (11 de Agosto de 2012). UNAM explica diferencias entre millennials y centennials. Excelsior. Obtenido de https://www.dineroenimagen.com/actualidad/unam-explica-las-verdaderas-diferencias-entre-millennials-y-centennials/136337

Franco, H. y. (2021). Guía práctica de planificación y ejecución de clase espejo. Perú: Universidad Peruana de Cienicas Aplicadas (UOC). Obtenido de https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/handle/10757/657446/Gui%20aclaseespejo.pdf?sequence=1

Fundación Orange. (2016). Transformaicón digital de la educación. España: Fundación orange. Obtenido de https://www.fundacionorange.es/wp-content/uploads/2016/11/eE_La_transformacion_digital_del_sector_educacion-1.pdf

Kaplan, A. H. (2019). Digital transformation and disruption: On big data, blockchain, artificial intelligence, and other thinggs. Business Horizons, Vol. 62, Issue 6, Nov - Dec, 679 -681. Obtenido de https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0007681319300928 DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2019.07.001

Núñez, A. (2016). La educci{on digital. Florida: Florida State University.

Proyecto Tuning. (2007). Reflexiones y perspectivas de la educación superior en América Latina. Bilbao: Universidad Deusto.

Rodríguez, S. (2015). Los estudiantes universitarios de hoy: una visión multinivel. REDU Revista de docencia universitaria, Vol13 (2) Mayo - Agosto, 91 -124. Obtenido de file:///C:/Users/52461/Downloads/5440-17839-1-PB.pdf DOI: https://doi.org/10.4995/redu.2015.5440

Salas, J. (2018). Clase espejo, el instrumento más práctico para internacionalización e investigación. Revista Académica Arjé, Vol 1, Número 2, 26 -33. Obtenido de file:///C:/Users/52461/Downloads/161-Texto%20del%20art%C3%ADculo-222-1-10-20190214.pdf

Sandkuhl, K. &. (2017). Digital transformation in higher education. The role of enterprise architectures and portals. Bonn: Lecture notes. Obtenido de https://eprints.win.informatik.uni-rostock.de/516/1/Sandkuhl,%20Lehmann%202017.0%20-%20Digital%20Transformation%20in%20Higher%20Education.pdf

UNESCO. (2011). Educación de calidad en la era digital. Una oportunidad de cooperación para la UNESCO den América Latina y el Caribe. Buenos Aires: UNESCO.

Valerio Ureña, G. &. (02 de 01 de 2017). Perfil del profesor universitario desde la perspectiva del estudiante. Innovación educativa, 109-124. Obtenido de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732017000200109

Vicente, J. S. (2021). Clase espejo, una estrategia de internacionalización pedagógica para fortalecer la competencia investigativa en estudiantes de universidades latinoamericanas. Zona próxima, revista del Instituto de Estudios Superiores en Educación (36), 3- 21. Obtenido de file:///C:/Users/Hp/Downloads/Dialnet-ClaseEspejoUnaEstrategiaDeInternacionalizacionPeda-8113168%20(1).pdf DOI: https://doi.org/10.14482/zp.35.001.42

Published

2022-05-31

How to Cite

Troncoso Colín, P. C. . (2022). Digital education in Higher Education Institutions (IES): Mirror Class. UPGTO Management Review, 7(1), 19–30. https://doi.org/10.18583/umr.v7i1.195

Issue

Section

ARTÍCULOS