Digital education in Higher Education Institutions (IES): Mirror Class.
DOI:
https://doi.org/10.18583/umr.v7i1.195Keywords:
Digital education, Knowledge and skills for the 21st century, Digital natives, Academic – tutor, Mirror class.Abstract
The challenge of digital education and the development of knowledge and skills for the 21st century was addressed with the construction of a learning environment: the Mirror Class, as a strategy for Universities. This reseach focused on understanding and interpretation. The data showed more tan 80% compliance with student expectation and 100% positive comments on the methodology and desire to continue by the academics.
Downloads
References
BlinkLearning. (26 de agosto de 2021). VI Estudio sobre el uso de la tecnología en la educción de BlinkLearning. Obtenido de www.realinfluencers.es:https://www.realinfluencers.es/2021/08/26/vi-estudio-sobre-el-uso-de-la-tecnologia-en-la-educacion-de-blinklearning/?utm_campaign=viestudiomexico_esp&utm_medium=observatorio&utm_source=tecmonterrey
Bozu, Z. y. (2009). El profesorado universitario en la sociedad del conocimiento: competencias profesionales docentes. Revista De Formación e Innovación Educativa Universitaria, 2, 87-97.
Concepts, L. (07 de junio de 2017). www.edglossary.org. Obtenido de 21st Century Skills Definition: https://www.edglossary.org/21st-century-skills/
Delors, J. (1996). Los cuatro pilares de la educación. En J. Delors, La educación encierra un tesoro. (págs. 91-103). Madrid: Santillana.
Excelsior. (11 de Agosto de 2012). UNAM explica diferencias entre millennials y centennials. Excelsior. Obtenido de https://www.dineroenimagen.com/actualidad/unam-explica-las-verdaderas-diferencias-entre-millennials-y-centennials/136337
Franco, H. y. (2021). Guía práctica de planificación y ejecución de clase espejo. Perú: Universidad Peruana de Cienicas Aplicadas (UOC). Obtenido de https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/handle/10757/657446/Gui%20aclaseespejo.pdf?sequence=1
Fundación Orange. (2016). Transformaicón digital de la educación. España: Fundación orange. Obtenido de https://www.fundacionorange.es/wp-content/uploads/2016/11/eE_La_transformacion_digital_del_sector_educacion-1.pdf
Kaplan, A. H. (2019). Digital transformation and disruption: On big data, blockchain, artificial intelligence, and other thinggs. Business Horizons, Vol. 62, Issue 6, Nov - Dec, 679 -681. Obtenido de https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0007681319300928 DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2019.07.001
Núñez, A. (2016). La educci{on digital. Florida: Florida State University.
Proyecto Tuning. (2007). Reflexiones y perspectivas de la educación superior en América Latina. Bilbao: Universidad Deusto.
Rodríguez, S. (2015). Los estudiantes universitarios de hoy: una visión multinivel. REDU Revista de docencia universitaria, Vol13 (2) Mayo - Agosto, 91 -124. Obtenido de file:///C:/Users/52461/Downloads/5440-17839-1-PB.pdf DOI: https://doi.org/10.4995/redu.2015.5440
Salas, J. (2018). Clase espejo, el instrumento más práctico para internacionalización e investigación. Revista Académica Arjé, Vol 1, Número 2, 26 -33. Obtenido de file:///C:/Users/52461/Downloads/161-Texto%20del%20art%C3%ADculo-222-1-10-20190214.pdf
Sandkuhl, K. &. (2017). Digital transformation in higher education. The role of enterprise architectures and portals. Bonn: Lecture notes. Obtenido de https://eprints.win.informatik.uni-rostock.de/516/1/Sandkuhl,%20Lehmann%202017.0%20-%20Digital%20Transformation%20in%20Higher%20Education.pdf
UNESCO. (2011). Educación de calidad en la era digital. Una oportunidad de cooperación para la UNESCO den América Latina y el Caribe. Buenos Aires: UNESCO.
Valerio Ureña, G. &. (02 de 01 de 2017). Perfil del profesor universitario desde la perspectiva del estudiante. Innovación educativa, 109-124. Obtenido de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732017000200109
Vicente, J. S. (2021). Clase espejo, una estrategia de internacionalización pedagógica para fortalecer la competencia investigativa en estudiantes de universidades latinoamericanas. Zona próxima, revista del Instituto de Estudios Superiores en Educación (36), 3- 21. Obtenido de file:///C:/Users/Hp/Downloads/Dialnet-ClaseEspejoUnaEstrategiaDeInternacionalizacionPeda-8113168%20(1).pdf DOI: https://doi.org/10.14482/zp.35.001.42
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Patricia C. Troncoso Colín
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License 4.0 that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.