Good Entrepreneurship Practices of a Higher Education Institution in Celaya, Gto.
DOI:
https://doi.org/10.18583/umr.v1i1.12Keywords:
Entrepreneurship, Good practices, Sustainable development, University, Linking business and educationAbstract
This study describes the process of promoting entrepreneurship in the Higher Education Insti-tution (HEI) in Celaya, Guanajuato. Best prac-tices of the process used as stands: design the content of a subject in all Carreras to form, with emphasis on sustainable development, including supporting materials and activities throughout the curriculum, internal and external dissemina-tion, and link with industry business and local government.
Downloads
References
, A. (1 de 10 de 2014). Cumbre mun-dial del desarrollo sostenible. Obtenido de De-partamento de asuntos económicos y sociales. División de Desarrollo Sostenible: http://www. un.org/spanish/esa/sustdev/agenda21/
Angelelli, P. P. (2005). Banco Interame-ricano de Desarrollo. Recuperado el 16 de 10 de 2014, de BID: www.bid.org
Chelén, D. (4 de 10 de 2014). Em-prendedores como creadores de riqueza y desarrollo regional. Obtenido de INTEC. CHILE: http://72.38.129.6:8127/jspui/bits-tream/123456789/161/1/PFDIriquezaempren-dedores.pdf
Delors, J. (1996). Los cuatro pilares de la educación. En J. Delors, La educación encie-rra un tesoro (págs. 91-103). Madrid: Santillana/ UNESCO.
Díaz, R. (2011). Desarrollo Sustentable. Una oportunidad para la vida. México: Mc Graw Hill.
GEM. (16 de 10 de 2014). GEM. Obte-nido de Global Entreneurship Monitor: www. gemconsortium.or
ICECI. (4 de 9 de 2014). ICECI. Obteni-do de Universidad ICECI: http://www.icesi.edu. co/
ITESM. (1 de 10 de 2014). ITESM. Ob-tenido de Instituto Tecnológico de Estudios Su-periores de Monterrey: http://www.itesm.mx/wps/wcm/connect/Campus/CVA/Cuernavaca/Acerca+del+campus/Filosofia+Institucional/ Misiones+anteriores/Mision+hacia+el+2015/Vision+y+mision+2015/
Novo, M. (2006). El desarrollo sostenible. Su dimensión ambiental y educativa. Madrid: UNESCO - Pearson Educación S.A.
OEIS. (1 de 10 de 2014). Educación am-biental para la sostenibilidad. Obtenido de Organización de estados iberoamericanos: http://www.oei.es/decada/accion.php?accion=004
ONU. (5 de 09 de 2014). Guías de in-vestigación. Recuperado el 2 de 10 de 2014, de Guías de Investigación: http://research.un.org/ es/docs/ga/quick/regular/57
PNUMA. (1 de 10 de 2014). PNUMA. Recuperado el 1 de 10 de 2014, de PNUMA: http://www.pnuma.org/educamb/quienes%20 somos.php
Semarnat. (1 de 1 de 2005). Semarnat. Recuperado el 6 de 10 de 2014, de Secretaría del Medio Ambiente y Recursos Naturales: http://www.pnuma.org/educamb/quienes%20somos. php
UNESCO. (5 de 10 de 2014). UNESCO. Recuperado el 1 de 10 de 2014, de UNESCO: http://www.unesco.org/new/es/our-priorities/ sustainable-development/
UNITESBA. (1 de 10 de 2014). UNI-TESBA. Obtenido de Universidad Instituto de Estudios Superiores del Bajío: www.unitesba. edu.mx
Vilches, A. G. (2012). La educaciónpara la sistenibilidad en la universidad: el reto de la formacióndel profesorado. Profesorado, Revista de currículum y formación del profesorado., 25-43.
Yin, R. (1998). The abridged version os case study research. En B. y. J.L, Handbook of applied social research methods (pág. 580). New York: Sage publications Inc.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Patricia C. Troncoso, Eduardo Rojas, Pablo Diosdado Estrada, Tzili F. Hurtado Sánchez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License 4.0 that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.